sobota, 3 października 2015

Rozdział 1



         Ze złością i kompletnym zrezygnowaniem rzuciłam gazetę za siebie. Westchnęłam głośno i schowałam twarz w dłonie.
- Nigdy nie znajdę tej pracy! – krzyknęłam sama do siebie.
         Dlaczego? Nie wiem. Może z bezradności?          
         Byłam już bardzo zmęczona tym wszystkim. Już od kilku dni szukam pracy. A tu? Nic, co by przyciągnęło moją uwagę.
         Nagle otworzyły się drzwi i do mojego pokoju weszła mama.
- Coś się stało? – spytała z troską. – Aż na dole było cię słychać – powiedziała, usiadła obok mnie na łóżku i przytuliła.
- Od kilku dni szukam pracy – oznajmiłam, a moja rodzicielka spojrzała na mnie – i nie mogę nic znaleźć.
- Ależ nie musisz szukać pracy, przecież… - przerwałam jej.
- Mamo, ale ja chcę. Od kilku miesięcy nie wychodzę z domu… Pewnie się domyślasz, że to przez mojego byłego chłopaka. I właśnie kilka dni temu postanowiłam, że dość. Dosyć tego siedzenia w domu i myśleniu o nim. Poza tym, chcę zarabiać na własne utrzymanie, jestem już dorosła – uśmiechnęłam się.
         Mama westchnęła i odwzajemniła uśmiech.
- Cóż, masz rację. Jesteś już dorosła, a przecież niedawno byłaś jeszcze małą dziewczynką.
- Oj, mamo – zaśmiałam się.
- Oczywiście, pomogę ci razem z tatą. Jeśli chcesz, dzisiaj wieczorkiem przy kawie i dobrym ciachu, pomogę ci szukać pracy – powiedziała, a ja byłam bardzo szczęśliwa, że mama zaoferowała mi swoją pomoc. Pozostało mi tylko czekać do wieczora.

 ***

- I co? Znalazłaś coś? – spytała mama.
         Westchnęłam.
- Nie, jeszcze nic nie znalazłam – mruknęłam, popijając kawę.
         Moja mama uśmiechnęła się.
- A ja tak - oznajmiła.
         Nie mogłam w to uwierzyć!
- Naprawdę? – spytałam z niedowierzaniem w głosie.
- Tak – potwierdziła. – Jakiś facet poszukuje opiekunki do dziecka. Tylko, że to aż… W Barcelonie…
         W Barcelonie… Zawsze chciałam tam polecieć, zobaczyć jak tam jest. A teraz mam jakby okazję. I mogę tam przecież zamieszkać. Spełniłyby się moje najskrytsze marzenia, ale…
         Właśnie. Zawsze jest jakieś „ale”.
         Ale mam przecież tu rodzinę, przyjaciół…
- Wiem, daleko – zaczęłam. – Jednak będziemy mogli się widywać. Ja was odwiedzę, wy do mnie przylecicie.
         I nagle coś mi się przypomniało.
- Mam tam przecież przyjaciółkę, Melissę. Nie będę sama.
- Wiem, że sobie poradzisz – powiedziała mama. – Tylko tak bardzo będzie nam cię brakować.
- Też będzie mi was brakować, nawet bardzo – przytuliłam się do niej.


*Następnego dnia*

         Zadzwoniłam do mojej przyjaciółki Melissy, aby poinformować ją o moich planach. Oczywiście cieszyła się i to bardzo. Miałam dać jej znać, jak już będę po rozmowie z… tym kimś.
- Mam teraz zadzwonić? – spytałam niepewnie rodziców i rodzeństwa.
- Tak! – cała czwórka głośno krzyknęła, a ja zaśmiałam się nerwowo.
         Denerwowałam się i to bardzo.
- Dobrze, to ja idę do swojego pokoju i tam zadzwonię – oznajmiłam, po czym poszłam tam gdzie zamierzałam.
         Wystukałam numer i przyłożyłam telefon do ucha. 
         Jeden sygnał.
         Drugi sygnał.
         Trzeci sygnał.
         Do trzech razy sztuka.
         Odebrał.
- Tak, słucham? – zapytał ktoś, jakiś mężczyzna. Mówił po hiszpańsku, całe szczęście, że znam ten język.
         Miał taki fajny zachrypnięty głos…
- Dzień dobry! – przywitałam się grzecznie. – Dzwonię w sprawię pracy – powiedziałam. – Nadal aktualne?
         Mam nadzieję, że nie wyczuł, jak bardzo się stresuję.
- Dzień dobry. Tak, jak najbardziej tak – odpowiedział. – Czyli mam rozumieć, że jest pani zainteresowana?
- Tak – odparłam.
- To świetnie. Kiedy moglibyśmy się spotkać, aby ustalić wszystkie szczegóły i inne? Oczywiście, najpierw musiała by pani spędzić dzień z moim dzieckiem, tak na próbę… Chyba wie pani jak to jest… Martwię się po prostu o syna i chcę, aby był pod dobrą opieką.
- Oczywiście, rozumiem. Hm, jutro mam samolot, więc może pojutrze? Chyba, że woli pan jutro.
- Nie, nie – szybko zaprzeczył. – Jak najbardziej może być. Wiem jak to jest po podróży. Czy wie pani gdzie jest taka kawiarnia… - zaczął mi opisywać gdzie się znajduje i takie tam.
         Nawet nie wiedziałam gdzie to mniej więcej jest.
- Przepraszam, że panu przerwę, ale kompletnie nie wiem gdzie znajduje się ta kawiarnia, jednak przyjaciółka, która mieszka w Barcelonie od kilku lat, zapewne będzie wiedziała, więc mnie zaprowadzi – powiedziałam. – O której?
- Może być na 11? – zapytał.
- Może być  - potwierdziłam.
- Dobrze, to w takim razie jesteśmy umówieni.
- Do widzenia – powiedziałam, mając łzy w oczach.
- Do zobaczenia – rozłączyłam się i wtedy rozpłakałam się na dobre.
         Dlaczego? Ze szczęścia. Obym dostała tę pracę.
         Zeszłam na dół, aby poinformować rodziców i rodzeństwo. Wszyscy się cieszyli, ale ja najbardziej. Oczywiście uczciliśmy to, że być może (na razie nic nie jest pewne) dostanę pracę. I to na dodatek w Barcelonie. Brat jak i siostra bardzo mi zazdrościli. Brat dlatego, bo FC Barcelona (wiadomo), a siostra, bo ten cały Neymar…
         Pojechaliśmy na ogromne zakupy, na których kupiłam bardzo dużo ciuchów, kosmetyków, butów  i innych rzeczy.
         Następnie udaliśmy się do restauracji, zjedliśmy wspólnie obiad, a potem pojechaliśmy na kręgle.
         Gdy przyjechaliśmy do domu, każdy był bardzo zmęczony. Więc od razu poszli spać. Oni poszli, a ja nie. Musiałam się jeszcze spakować. Cóż, trochę zajęło mi całe to pakowanie. Nigdy nie lubiłam tego robić.
         W końcu wszystko było już spakowane, więc i ja mogłam się położyć. Długo nie mogłam zasnąć, zapewne z emocji i wrażeń. Już jutro miałam lecieć samolotem do pięknej, słonecznej Hiszpanii…

---------------------------
I jak Wam się podoba ten pierwszy rozdział?
Stwierdziłam, że prologu nie będzie, bo tam bym Wam za dużo zdradziła xd 
Każdego, kto przeczytał ten rozdział, proszę o pozostawienie po sobie komentarza, abym wiedziała, że chociaż ktoś będzie czytał to opowiadanie :)

5 komentarzy:

  1. cudowny <3 zapowiada się ciekawie :* czekam na next :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie się zapowiada :D nie mogę się doczekać nexta <3

    OdpowiedzUsuń
  3. meeeega jest xd pisz jak najszybciej następny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealny pisz jak najszybciej następny <3 :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon by
InginiaXoXo